Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaip švęsti, kad po Velykų nesušlubuotų sveikata?

Moters figūra
Fotolia nuotr. / Moters figūra
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Per šventes daugelis lietuvių, susėdę prie gausiai įvairiais patiekalais nukrautų stalų, praranda saiko jausmą. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) primena, kad sveikos mitybos principų reikėtų laikytis ne tik kiekvieną dieną, bet ir švenčiant Velykas. Taip pat nereikėtų pamiršti, kad šventiniai patiekalai greitai genda.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Geriausias skonio savybes kiaušinis įgyja per 5 paras po padėjimo, tačiau kiaušinių tinkamumo vartoti terminas gana ilgas – 28 dienos. Žalius kiaušinius reikia saugoti nuo temperatūros svyravimų, o plauti tik prieš vartojimą, laikyti nuo +5 iki +18 laipsnių celsijaus temperatūroje.
 
Pasak VMVT Maisto skyriaus vyriausiosios specialistės Vidos Jarošienės, virtus kiaušinius kambario temperatūroje rekomenduojama laikyti ne ilgiau kaip 2 paras, o šaldytuve – iki 3 parų.

Virto, kepto, troškinto maisto nerekomenduojama palikti kambario temperatūroje ilgiau kaip 2 valandoms – reikėtų padėti šaltai. Kad pakilios švenčių nuotaikos netemdytų virškinimo negalavimai.

Specialistė pataria ir konditerijos gaminių pirkti tokį kiekį, kad suvalgytumėte per 2-3 dienas. Pyragus, sausainius reikėtų laikyti sausoje, vėsioje vietoje. O tortus su kremu, kitus greitai gendančius saldumynus geriau laikyti šaldytuve.

„Virto, kepto, troškinto maisto nerekomenduojama palikti kambario temperatūroje ilgiau kaip 2 valandoms – reikėtų padėti šaltai. Kad pakilios švenčių nuotaikos netemdytų virškinimo negalavimai, neprisipirkime ir nepriruoškime daugybės maisto, kurio nepajėgsime suvalgyti per kelias dienas“,  – rekomenduoja V.Jarošienė.

Neapkraukite skrandžio

Vienu metu suvalgyti skirtingi produktai skrandyje išbūna iki 8 valandų, o žarnyne – net iki 30 valandų. Per tiek laiko jie pradeda rūgti ir gesti, todėl organizme gaminasi toksinės rūgštys. To pasekmė – dujų kaupimasis, rėmens graužimas, sutrikęs virškinimas. Persivalgę dažnai neturime ir energijos, nes ji visa skiriama maistui apdoroti bei virškinti.

Taigi, kokius patiekalus ruošti svečiams ir ką dėtis į lėkštę lankantis pas giminaičius ar draugus, kad po švenčių nesušlubuotų sveikata?

Shutterstock nuotr./Daržovės ir puodai
Shutterstock nuotr./Daržovės ir puodai

Valgykite kuo daugiau daržovių. Šviežios, šaldytos, raugintos ar konservuotos daržovės ne tik puikiai derės prie mėsos patiekalų, bet ir praturtins organizmą vitaminais bei mineralinėmis medžiagomis. Jose taip pat gausu skaidulinių medžiagų, kurios pagerina virškinimą. Tad užuot gaminę mišraines su majonezu, rinkitės šviežias salotas su žalumynais, o įprastus mėsos užkandžius, pakeiskite daržovių užtepėlėmis.

Naudingesni viso grūdo produktai. Daugiau nei pusę paros energijos turime gauti iš grūdinių produktų: duonos, makaronų, ryžių. Vertingesni viso grūdo produktai, pagaminti iš rupaus malimo miltų. Mat grūdo luobelėje yra skaidulinių medžiagų, vitaminų ir mineralinių medžiagų, gemale – riebalų rūgščių.

Astos Černės nuotr./Kepta 3 grūdų košė su obuoliais ir cinamonu
Astos Černės nuotr./Kepta 3 grūdų košė su obuoliais ir cinamonu

Vietoj mėsos – žuvis. Karštam patiekalui kepkite ne riebią mėsą, o troškinkite žuvį. Tai vertingas baltymų, polinesočiųjų riebalų rūgščių ir vitamino D šaltinis.

Maistą troškinkite. Kepant riebalai įsigeria į visą patiekalą, todėl net neriebų maistą skrandžiui sunkiau suvirškinti. O troškinant garuose nereikia riebalų, be to, išlieka daugiau vitaminų ir kitų naudingųjų medžiagų nei kepant.  

• Nepiktnaudžiaukite saldžiais, gazuotais gėrimais. Jie labai kaloringi. Be to, kai jais užsigeriama valgant, maistas susimaišo su gėrimu ir sutrinka virškinimas, gali skaudėti skrandį.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Gaivieji gėrimai
AFP/„Scanpix“ nuotr./Gaivieji gėrimai

• Gerkite vandenį. Negazuotas mineralinis vanduo ir žalioji arbata padeda  virškinti maistą. Ypač sveika vandens stiklinę išgerti prieš sėdant už vaišių stalo – apgausite skrandį, pripildydami jo turinį ir norėsis mažiau valgyti.

• Patiekalus ragaukite. Kiekvieno patiekalo dėkitės po kelis šaukštelius. Taip visko paragausite, bet nepersivalgysite. Greičiau pajusite sotumą ir mažiau suvalgysite, jeigu kiekvieną kąsnį gerai sukramtysite.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką