Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Neišsimiegate? Kaltinkite savo lėkštę

Mėnulis
„Shuterstock“ nuotr. / Mėnulis
Šaltinis: Partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Vakare sunkiai sudedate bluostą, miegate neramiai, o ryte jaučiatės nė kiek nepailsėję? Situacija pažįstama dažnam. Nuolatiniais miego sutrikimais skundžiasi kas ketvirtas, o kas antras yra patyręs bent jau trumpalaikių miego sutrikimų. Nors nemigą gali sukelti įvairios priežastys, dietologai pirmiausia pataria atkreipti dėmesį ir į tai, ką ir kaip valgote.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Miegas – mitybos įpročių veidrodis

Mūsų mitybos įpročiai – vartojami produktai ir valgymo laikas – turi tiesioginės įtakos tiek tam, kaip greitai užmiegame, tiek paties miego kokybei.

Pasak Valgymo įpročių koregavimo centro „valgymas.lt“ gydytojos dietologės Linos Viniarskaitės, mūsų mitybos įpročiai – vartojami produktai ir valgymo laikas – turi tiesioginės įtakos tiek tam, kaip greitai užmiegame, tiek paties miego kokybei.

„Norint kokybiškai išsimiegoti reiktų neprisivalgyti prieš pat miegą. Sočią vakarienę geriausia suvalgyti likus 3–4 valandoms iki miego, o jei neišeina – vėliausiai likus porai valandų iki miego galima šiek tiek užkąsti lengvo, neriebaus maisto“, – sako gydytoja.

15min.lt iliustr./Miego fazės
15min.lt iliustr./Miego fazės

Ji atkreipia dėmesį į tai, kad daug ir intensyviai dirbantys žmonės dienos metu pamiršta reguliariai valgyti, tad namo grįžta išbadėję ir vėlai vakare gali iššluoti pusę šaldytuvo. „Žmogus privalo reguliariai maitintis, pastoviu metu valgyti pusryčius, pietus ir vakarienę, tada jo neištiks tokie alkio priepuoliai. Jei pastebėjote, kad į virtuvę vis užsukate naktipiečių, stenkitės stabdyti tokį savo elgesį, sutvarkyti mitybos režimą, geriau šiek tiek užkąskite prieš išeidami iš darbo. Pirmas porą savaičių gali būti sunku, bet žalingus įpročius galime pakeisti per 21 dieną“, – šypsosi dietologė.

Lėkštėje – daugiau vaisių ir daržovių

Tinkamai parinktas racionas gali grąžinti prarastą gerą miegą. Gyd. dietologės teigimu ant vakarienės stalo turi atsirasti vaisių ir daržovių, kuriose yra geram miegui būtinų maistinių medžiagų.

  • Melatoninas yra būtinas geram miegui, tad vakarienei rinkitės jo turinčius produktus: vyšnias, trešnes, ananasus, apelsinus, kukurūzų burbuoles, pomidorus.
  • Melatoninas yra gaminamas iš aminorūgšties triptofano, tad didesnį jo kiekį galite gauti iš įvairių sėklų ir riešutų, sojų, pupelių, lęšių.
  • Dideliu glikeminiu indeksu pasižymintys produktai jums padės greičiau užmigti, tad vakare specialistai rekomenduoja suvalgyti bananą, abrikosą, melioną ar burokėlių, saldžiųjų bulvių.
  • Atpalaiduoti raumenis prieš miegą padeda kalis ir magnis, kurių gausu bananuose, papajose, avokaduose, pomidoruose, lietuvių vis labiau pamėgstamose saldžiose ar įprastose bulvėse.

Šalia rytinės kavos rinkitės vaisių

Jei esate pelėda ir ryte nesijaučiate žvalus, dietologė pataria rinktis saldžius vaisius, turinčius daug cukraus ir vitamino C.

Jei esate pelėda ir ryte nesijaučiate žvalus, dietologė pataria rinktis saldžius vaisius, turinčius daug cukraus ir vitamino C. Juos galite valgyti su varške, jogurtu, košėmis.

„Be to, lietuviai vis labiau pamėgsta trintus vaisių ir daržovių kokteilius. Žinoma, jie negali atstoti natūralių vaisių, kuriuose gausu įvairių skaidulų, tačiau į tokį  kokteilį įdėjus špinatų, daigų, salotų, prieskoninių žolelių ar imbiero – produktų, kurių įprastai pusryčiams nesirinktume, – galime gauti daug greitos energijos, padėsiančios ankstų rytą praplėšti akis ir praturtinti bei paįvairinti savo mitybą“, – pataria L. Viniarskaitė.

ES griežtai reglamentuoja vaisių ir daržovių auginimą, saugojimą, gabenimą, pardavimą, taip užtikrindama itin aukštą kokybę ir saugumą. Europos Komisija nuolat konsultuojasi su mokslininkais iš visos Europos, dirbančiais Europos maisto saugos tarnyboje, ir pagal jų rekomendacijos koreguoja reikalavimus augintojams, tiekėjams ir pardavėjams.

Papildomas informacijos šaltinis: knygos K. Oberbeil „Vitaminų jėga“, T. Reinhard „Vertingiausi maisto produktai“.

ES finansuojama priemonė
 

 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką