Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Sunku susikaupti? Padėti gali vaisiai ir daržovės

Maisto gamyba
„Fotolia“ nuotr. / Patiekalai iš daržovių gerina protinę veiklą.
Šaltinis: Partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Kai tenka ilgai dirbti, kamuoja egzaminai arba tiesiog sunku susikaupti, griebiamės kavos. Visa bėda, kad kava gelbėja tik trumpam – per kelias valandas palaipsniui sugrįžta visas mus kamavęs nuovargis arba apatija. Jeigu šie nemalonūs pojūčiai neapleidžia ilgesnį laiką, gali būti, kad kalta nesubalansuota mityba ir nereguliarus miegas.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Ilgiau pamiegoti nėra sunku, o štai ką valgyti, jeigu sunku susikaupti ir atlikti protines užduotis? Valgymo įpročių koregavimo centro valgymas.lt gydytojos dietologės Linos Viniarskaitės teigimu, į racioną derėtų įtraukti vaisių ir daržovių – ypač dabar, vasarą, kai jų apstu ir parduotuvėse, ir turguose, ir sode pas močiutę.  

Lėkštėje – visos vaivorykštės spalvos

L. Viniarskaitės teigimu, vitamino E taip pat gausu smidruose – gegužės pabaiga ir vasaros pradžia yra pats jų sezonas.  Pažinimo funkcijai svarbaus vitamino K šaltinis ­– brokoliai.

„Norint išlaikyti proto budrumą ir jaustis žvalesniems būtina užtikrinti visavertę ir subalansuotą mitybą. Taigi, nuėjus į parduotuvę vertėtų rinktis skirtingų spalvų vaisius ir daržoves, nes jų maistinės ypatybės skiriasi“, – pasakojo gydytoja dietologė.

L. Viniarskaitės teigimu, vitamino E taip pat gausu smidruose – gegužės pabaiga ir vasaros pradžia yra pats jų sezonas.  Pažinimo funkcijai svarbaus vitamino K šaltinis ­– brokoliai. Šio vitamino gausu ir avokaduose. Beje, pastarieji smegenų funkcijai taip pat labai naudingi – juose yra ne tik B grupės vitaminų, bet ir karotino, biotino, lecitino, teigiamai veikiančių nervų sistemą.

„Puikus maistas smegenims – mėlynos spalvos vaisiai ir daržovės. Tai yra mėlynės, gervuogės, baklažanai, figos. Beje, burokėliai taip pat priskiriami prie mėlynos spalvos daržovių. Vasarai įsibėgėjus ieškokite juodųjų serbentų, nes juose yra daug vitamino C, padedančio skatinti proto budrumą. Tuo tarpu B grupės vitaminų ir folio rūgšties gausu žalios spalvos daržovėse ir vaisiuose“, – teigė L. Viniarskaitė.

Nederėtų pamiršti pomidorų, nes šiuose gausu smegenims būtinų antioksidantų. Gerai tai, kad pomidorų sezonas tęsiasi ištisus metus.

Taip pat skaitykite: Restorano šefas Robertas Ščesnavičius pataria, kaip tinkamai paruošti smidrus

Vietoje šokolado – truputis šalavijo

Visuomenėje plačiai išsikerojusį įsitikinimą, kad dirbant protinį darbą reikia valgyti šokolado, L. Viniarskaitė siūlo vertinti atsargiai.

Pastaruoju metu parduotuvėse galima aptikti ir šiek tiek primirštą, tačiau labai naudingą prieskoninį augalą šalaviją. Padauginti jo nereikėtų, tačiau vartojamas negausiai, kaip prieskonis, šalavijas gali padėti gerinti atminties funkciją.

Tačiau visuomenėje plačiai išsikerojusį įsitikinimą, kad dirbant protinį darbą reikia valgyti šokolado, L. Viniarskaitė siūlo vertinti atsargiai.

Gali būti, kad ateityje lietuviai vaisių ir daržovių pradės vartoti daugiau. Nepamiršti įtraukti jų į savo meniu skatina ir pasaulyje jau ne vieną dešimtmetį vykstanti kampanija „Penki per dieną“. Prieš metus ji pradėta ir Lietuvoje.

Kampanijos tikslas – paskatinti mūsų šalies gyventojus maitintis sveikai ir per dieną suvalgyti bent penkis Europos Sąjungoje užaugintus vaisius ar daržoves. Būtent tiek suvartoti rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija.

fhfhj-541aeeb03a00e
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką