Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Susirūpinti antsvoriu lietuvius priverstų sveikatos bėdos ir nauja meilė

Apkūnus vyras sporto klube
Vida Press nuotr. / Apkūnus vyras sporto klube
Šaltinis: 15min
0
A A

Gegužę kasmet minint Europos antsvorio dieną, bendrovė „Herbalife“ atliko tyrimą Baltijos šalyse, kuris parodė, kad dauguma lietuvių turi pakankamai žinių apie antsvorį, tačiau didžioji dalis nekreipia dėmesio į savo svorį, kol nekyla sveikatos problemų ir neigiamos įtakos asmeninei gerovei.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) 2015 m. pateiktais duomenimis, beveik 20 proc. Lietuvos gyventojų kenčia nuo viršsvorio.

Antsvoris – auganti problema ne tik Baltijos šalyse, bet ir visame pasaulyje. Tyrimo metu Lietuvos gyventojai nurodė 3 svarbiausias nutukimo plitimo priežastis – tai greito, perdirbto maisto ir saldžių gėrimų vartojimas (53 proc.), nejudrus gyvenimo būdas (26 proc.) ir emocinis valgymas (8 proc.), kurio griebiamasi susidūrus su emocinėmis problemomis (pvz., kai daugiau valgoma esant stresinėms situacijoms).

„Letuviai žino antsvorio priežastis, tačiau nesiima veiksmų, ir dėl to, kaip rodo EBPO duomenys, beveik penktadalis šalies populiacijos yra nutukusi. Iš savo profesinės patirties galiu pasakyti, kad daugeliu atvejų antsvorio rizika didėja ne tik dėl nesveikos mitybos, nejudraus gyvenimo būdo ir emocinio valgymo, bet ir dėl laiko stokos. Neturėdami laiko, praleidžiame valgymus, ypač patį svarbiausią – pusryčius. Bėgant laikui dėl šios klaidos rizikuojama priaugti papildomų kilogramų ir nutukti. Tai ne tik neestetiška, bet kyla ir sveikatos problemų, tokių kaip aukštas kraujo spaudimas, kraujagyslių užsikimšimas, sutrikusi medžiagų apykaita, sąnarių ligos, atsirandančios dėl jiems tenkančio maksimalaus krūvio. Nutukimas netgi didina vėžio riziką. Ir tai dar toli gražu ne galutinis sąrašas“, – tyrimo rezultatus apibendrino gydytojas Aleksandras Martynčiukas.

Mesti svorį skatina sveikatos bėdos ir nauja meilė

Tyrimo rezultatai parodė, lietuvius mažinti svorį pirmiausia motyvuoja ir skatina kilusios sveikatos problemos (48 proc.), asmeninė gerovė ir savijauta (31 proc.), o taip pat – nauja meilė (9 proc.) bei prasidedanti vasara (9 proc.). Panaši tendencija vyrauja ir Latvijoje bei Estijoje.

Pasak A.Martynčiuko, tyrimas atskleidžia nemalonią tendenciją.

„Deja, dalis žmonių nekreipia dėmesio į savo svorį, kol dėl jo neatsiranda sveikatos problemų arba neigiamai nepaveikiama asmeninė gerovė. Būtina keisti mąstymą ir užuot sprendus problemą, imtis profilaktinių priemonių, kad ji apskritai nekiltų

Taigi, reikia sekti ir kontroliuoti savo svorį, laikantis subalansuotos mitybos ir reguliariai sportuojant. Mano nuomone, vienu iš pagrindinių motyvuojančių faktorių būti sveikam ir geros fizinės formos – tai rodomas pavyzdys savo vaikams, ateinančiai kartai“, – sakė jis.

Klaidingai vertina nevalgymą po 18 valandos

Tyrimo metu respondentų taip pat buvo klausta, kas, jų nuomone, duoda geriausių rezultatų metant svorį. Dauguma lietuvių pademonstravo geras žinias.

Pavyzdžiui, 88 proc. nurodė subalansuotą mitybą, 67 proc. – reguliarią sportinę veiklą, 48 proc. – ribotą greito ir perdirbto maisto, saldžiųjų gėrimų vartojimą. Įdomu tai, kad 21 proc. lietuvių, tiek pat latvių ir 23 proc. estų nurodė, kad geriausius rezultatus užtikrina maisto atsisakymas po 18 valandos.

Svarbiausia sąlyga saugiai ir efektyviai mažinti svoriui yra pakankamas baltymų suvartojimas per dieną.

Tuo tarpu „Herbalife“ Mitybos patarėjų tarybos ekspertų atliktų tyrimų išvados parodė, kad svarbiausia sąlyga saugiai ir efektyviai mažinti svoriui yra pakankamas baltymų suvartojimas per dieną (vidutiniškai 80 g, priklausomai nuo kūno masės), itin reikšmingas yra pirmasis dienos valgymas – pusryčiai.

„Mažinant svorį, svarbu nejausti alkio, nes tai sukelia įvairių papildomų sveikatos problemų, pavyzdžiui, ima formuotis tulžies akmenys. Be to, nereikia stengtis sumažinti svorį greitai ir bet kokia kaina. Optimalus svorio mažinimo greitis daugeliui žmonių yra 3-4 kg per mėnesį, nors pradžioje šis rodiklis gali būti ir didesnis. Dažniausiai pasitaikanti klaida yra ne tik praleidžiami pusryčiai, bet ir nepakankamas baltymų suvartojimas. Baltymai yra pagrindinė ląstelių struktūros medžiaga, būtina normaliai medžiagų apykaitai, o nevalgant pusryčių, prarandama apie ketvirtadalis būtinos dienos baltymų normos“, – kalbėjo gydytojas.

Baltymai yra viena iš pagrindinių kūno „statybinių medžiagų“, būtinų raumenims, kurie sudegina kalorijas mūsų kūne. Negaunant pakankamai baltymų, gali sumažėti raumenų masė, silpnėti imuninė sistema, taip pat pasireiškia neigiamas poveikis odai, plaukams ir nagams.

Internetinė „Herbalife“ Baltijos šalių gyventojų apklausa buvo atlikta 2015 m. gegužę. Tyrimo metu buvo apklausta 1516 respondentų nuo 18 iki 64 metų amžiaus.  

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką