Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2014 vasario 25d. 08:03

Kodėl miegoti reikia tamsoje?

Nepamirškite išjungti šviesos eidami miegoti
Flickr.com / Nepamirškite išjungti šviesos eidami miegoti

Viena iš dažniausiai pasitaikančių infarkto priežasčių – tai chroniška nemiga. Normalus miegas yra būtinas mūsų sveikatai ir gerai savijautai. Ir dar vieną svarbią išvadą padarė mokslininkai: miegoti reikia būtinai naktį ir būtinai tamsoje. Kodėl?

Už miego režimo kaitaliojimą yra atsakinga smegenų kankorežinė liauka – mažutis organas, sveriantis apie vieną gramą ir esantis smegenų centre. Nepaisant šio dydžio, ji yra labai svarbi žmogaus organizmui, nes reguliuoja gyvybiškai svarbias organizmo funkcijas. Jos dėka šviesos metu išsiskiria serotoninas – laimės hormonas. Jei serotonino yra pakankamai, jūsų nuotaika bus puiki ir gyvenimas džiugus. Jei serotonino trūksta, tuomet jausitės pavargę ir linkę į depresines nuotaikas.

Serotoninas – dienos hormonas, o kai už lango temsta, epifezis išskiria kitą hormoną – melatoniną, atsakingą už sveiką miegą. Tamsa ir naktis – štai dvi pagrindinės sveiko miego sąlygos. Jis išskiriamas tik tamsiuoju paros metu, veikia žmogų migdančiai, taip pat padeda sureguliuoti nervinę, imuninę sistemas ir širdies veiklą. Be to, jis jaunina ir leidžia prailginti gyvenimą.

Jei melatonino trūksta, prasideda stresas ir nemiga, taip pat sutrinka visų organų ir sistemų veikla, kas skatina ir rimtas sveikatos problemas.

Viso šito nebūtų, jei klausytumėme natūralių organizmo poreikių: keltumėmės su aušra, eitumėme gulti saulei nusileidus. Gamta negalėjo numatyti, kad žmonės išras elektrą ir ilgai vakaros, o naktį taip pat atsisakys tokio gyvybiškai svarbaus hormono.

Reikia žinoti, kad aktyviausiai melatoninas išsiskiria nuo 12 iki 2 valandos nakties. Per šias dvi valandas būtina ne tik ilsėtis, bet būtina miegoti, kadangi būtent šiuo metu organizmas išskiria pakankamai melatonino savo atsinaujinimui. Todėl nesistebėkite, kad būtent tada miegama giliai.

Žmonės, pasirinkę naktinį gyvenimo būdą, turi žinoti, kad dienos miegas nekompensuoja naktinio. Net ir po bemiegės nakties jūs negalėsite atsimiegoti dieną, nes organizmas dieną šio hormono neišskiria.

O ką daryti, jei jūsų miegą trikdo miesto šviesos, reklaminės iškabos, žibintai? Visų pirma, įsigykite iš tiesų tamsias užuolaidas. Arba minkštus miegui skirtus akinius. Taip jūs apgausite epifezį ir priversite jį gaminti melatoniną.

Atminkite, kad prisižadinę naktį ir įjungę šviesą, jūs iš karto nutraukiate šio hormono gamybą, todėl staiga prisižadinus ir išsibudinus, vėliau užmigti yra labai sunku.

Melatonino kiekis su metais mažėja, todėl mažyliai miega žymiai daugiau nei suaugę žmonės, o senolius kankina nemiga.

Tačiau tai nereiškia, kad negalima susigrąžinti šio hormono gamybos. Visų pirma, pakluskite savo biologiniams ritmams – dieną būdraukite, o naktį miegokite. Antra, dienos metu būkite kuo ilgiau gryname ore ir, jei įmanoma, mėgaukitės saule. Trečia, atminkite, kad vaistai, kava, alkoholis ir nikotinas mažina melatonino gamybą. Ketvirta, į savo maisto racioną įtraukite kuo daugiau produktų, kuriuose yra triptofano rūgštis – jos yra šiuose produktuose: kiaušiniuose, neriebioje mėsoje, pupelėse, moliūgo sėklose, riešutuose. Taip pat jo rasite ir kukurūzuose, ryžiuose, avižose, pomidoruose, bananuose.

 

 

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Diktatorius F.Marcosas kankino ir žudė, o jo žmona taškė milijonus tualetiniam popieriui

Aktualu

G.Nausėda – apie mokesčių reformą, galimą partijų paramą per rinkimus ir politinės korupcijos skandalą

Gazas

Naudoto automobilio pirkimas: daug ką išduoda detalės

Gyvenimas

Lietuvių laimės indeksas: psichiatras įvardijo priežastis, kodėl lietuviai emigruoja, geria arba žudosi

Sportas

Egiptas verkia, pyksta ir reikalauja bausmės: „Tas kalės vaikas yra baisus pavyzdys būsimoms kartoms“

Gyvenimas

Amelijos gyvenimas aukštyn kojomis apsivertė po planinio skiepo: mergaitei teko išgyventi tikrą košmarą

„Apie ką negalima kalbėti“ su rašytoju Herkumi Kunčiumi

Aktualu

„MG Baltic“ gynyboje – buvę aukšti prokurorai

Savaitės Lietuvos įvykiai – 15min fotografų kadruose (2018 m. gegužės 21 d.-27 d.)

Pasaulis kišenėje

Septyni mitai apie Tibetą, arba Kaip nepaklysti vykstant į Dalai Lamos tėvynę

24sek

Kovos laukas „7“, arba žvėris, kuris pabunda LeBrono kailyje 

Aktualu

Giuseppe Conte atsisakė vadovauti Italijos vyriausybei

Interviu Kultūra

J.Žilinskas: „YouTube“ gali parodyti, kaip veikia daiktai. Kaip veikia žmogus – gali parodyti tik knyga“

Kultūra

„Ąžuolas“ už geriausią 2018 m. kino operatoriaus darbą atiteko Mindaugui Survilai

Vardai

Ledo ritulininkas N.Ališauskas Italijoje vedė A.Stepanavičiūtę: „Tai buvo taip nuostabu, lyg sapnas“

Gazas

„Formulės 1“ Monako GP finišas: nukraujavęs D.Ricciardo privertė S.Vettelį ir L.Hamiltoną sekti iš paskos

Vardai

Kylie Jenner tobulą kūną po gimdymo susigrąžino be jokių pastangų – nei sportavo, nei laikėsi dietos

Sportas

Sukčių pasaulis: kurios šalys ir sporto šakos labiausiai susitepusios dopingu?

Verslas

„Luminor“ banko mokėjimai sutvarkyti

Verslas

Šeimos būstas su egzotiškos ir mįslingos praeities ženklais

Naujienos

Aktualu

Diktatorius F.Marcosas kankino ir žudė, o jo žmona taškė milijonus tualetiniam popieriui

Aktualu

G.Nausėda – apie mokesčių reformą, galimą partijų paramą per rinkimus ir politinės korupcijos skandalą

Gazas

Naudoto automobilio pirkimas: daug ką išduoda detalės

Gyvenimas

Lietuvių laimės indeksas: psichiatras įvardijo priežastis, kodėl lietuviai emigruoja, geria arba žudosi

Sportas

Egiptas verkia, pyksta ir reikalauja bausmės: „Tas kalės vaikas yra baisus pavyzdys būsimoms kartoms“

Gyvenimas

Amelijos gyvenimas aukštyn kojomis apsivertė po planinio skiepo: mergaitei teko išgyventi tikrą košmarą

„Apie ką negalima kalbėti“ su rašytoju Herkumi Kunčiumi

Aktualu

„MG Baltic“ gynyboje – buvę aukšti prokurorai

Savaitės Lietuvos įvykiai – 15min fotografų kadruose (2018 m. gegužės 21 d.-27 d.)

Pasaulis kišenėje

Septyni mitai apie Tibetą, arba Kaip nepaklysti vykstant į Dalai Lamos tėvynę

24sek

Kovos laukas „7“, arba žvėris, kuris pabunda LeBrono kailyje 

Aktualu

Giuseppe Conte atsisakė vadovauti Italijos vyriausybei

Interviu Kultūra

J.Žilinskas: „YouTube“ gali parodyti, kaip veikia daiktai. Kaip veikia žmogus – gali parodyti tik knyga“

Kultūra

„Ąžuolas“ už geriausią 2018 m. kino operatoriaus darbą atiteko Mindaugui Survilai

Vardai

Ledo ritulininkas N.Ališauskas Italijoje vedė A.Stepanavičiūtę: „Tai buvo taip nuostabu, lyg sapnas“

Gazas

„Formulės 1“ Monako GP finišas: nukraujavęs D.Ricciardo privertė S.Vettelį ir L.Hamiltoną sekti iš paskos

Vardai

Kylie Jenner tobulą kūną po gimdymo susigrąžino be jokių pastangų – nei sportavo, nei laikėsi dietos

Sportas

Sukčių pasaulis: kurios šalys ir sporto šakos labiausiai susitepusios dopingu?

Verslas

„Luminor“ banko mokėjimai sutvarkyti

Verslas

Šeimos būstas su egzotiškos ir mįslingos praeities ženklais

Vardai

Žinau, ką renkuosi

Atnaujinkime namus

Video

Metas rinktis

Maistas

Laikas griliui

Išlaikyk atostogų ritmą

Remontas be nervų

Sveikata

Automobilių švaros centras AINAVA

Ryškiems įvarčiams

Pasaulis kišenėje

Sulčių nauda

Naujas regėjimas

Unicef vaikų bėgimas „Už kiekvieną vaiką“

Renginių gidas

Parašykite atsiliepimą apie 15min