Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Grožis iš vidaus

Reikiamus vitaminus galima įsisavinti iš įvairaus maisto
Flickr.com / Reikiamus vitaminus galima įsisavinti iš įvairaus maisto
Šaltinis: Žvalus.lt
0
A A

Norite atrodyti nuostabiai? Neužteks vien tik stovėti prie veidrodžio. Daugiau dėmesio kreipkite į tai, kas jūsų lėkštėje.

Ką gi suvalgyti, kad atrodytumėte gražiai? Jei jums truks vitaminų ir mineralinių medžiagų, galite sulaukti ir nemalonių sveikatos sutrikimų: greitai pervargsite, būsite dirglūs, oda taps pilko atspalvio ir pan.

Atkreipkite dėmesį į 8 pagrindinius mūsų grožio sudedamuosius. Jei šie elementai bus maisto racione, tuomet rezultatus pajusite iš karto. Gerėjant savijautai – daugės ir energijos.

Kalcis. Kalcio daugiausiai yra pieno produktuose. Kodėl gi šis mineralas toks svarbus mūsų organizmui? Jis yra statybinė kalų ir dantų medžiaga, taip pat svarbus širdies ir raumenų darbui, kraujotakos sistemai, o taip pat ir ląstelių vystymuisi. Mokslininkai įrodė, kad 1 proc. moters svorio sudaro būtent kalcis. Be to, moterys nei vyrai dažniau kenčia nuo osteoparozės, todėl moterų maisto racione kalcis tiesiog privalomas.

Kalcis žmogui reikalingas nuo pat gimimo iki mirties. Iki 18 metų jis padeda augti organizmui, nuo 30 metų jis reikalingas palaikyti kaulų ir raumenų struktūrą, o vyresnėms moterims, prasidėjus menopauzei ir mažėjant estrogenui, kalcis padeda išvengti kaulų lūžių. Kalcis reikalingas ir tiems, kurie siekia sulieknėti.

Riebiosios Omega-3 rūgštys. Jų rasite įvairių rūšių žuvyje: tune, sardinėse, lašišoje ir kt. Deja, šių rūgščių organizmas pats neišskiria.

Omega-3 rūgštys svarbios širdies ir kraujagyslių darbui, jos mažina infarkto ir kitų širdies ligų riziką. Be to, esant depresinių nuotaikų simptomus gydytojai taip pat linkę susieti su Omega-3 rūgščių trūkumu.

Labai svarbu įtraukti į maisto racioną Omega-3 riebiąsias rūgštis nėščioms moterims, turintiems antsvorio, jautraus skrandžio, sergantiems širdies ligomis, besilaikantiems dietos žmonėms.

Folio rūgštis. Tai vitamino B tirpstama forma. Jos gausu yra špinatuose, šparaguose, melione ir kt. Ši rūgštis mums reikalinga, jei norime gerai atrodyti, jos dėka ląstelės labai greitai atsinaujina. Todėl jei norite gražių plaukų ir odos, valgykite daugiau špinatų ir gerkite specialius vitaminus.
B grupės vitaminai. Tai tiaminas (B1), riboflavinas (B2), nikotino rūgštis (B3), pantoteno rūgštis (B5), piridoksinas (B6), kobalaminas (B12) ir biotinas. Tai vandenyje tirpstančios medžiagos, kurių galima rasti vaisiuose, daržovėse ir rugiuose. Išskyrus vitaminą B12, kuris yra mėsoje, žuvyje ir piene.

B grupės vitaminai yra energetikai. Jei jums reikia išlikti visą dieną energingiems, būtent šie vitaminai jums padės. B6 ir B12 padeda sumažinti širdies ligų riziką. O biotinas reikalingas gražiems plaukams.

Tik atminkite, kad kofeinas šios grupės darbą ardo, todėl jei norite įsisavinti B grupės vitaminus, nepiktnaudžiaukite kava.

Kofermentas Q10. Tai riebaluose tirpstantis elementas, kurį rasite daugeliuose mėsos ir žuvies produktuose. Taip, taip – jis „gyvena“ ne tik kremuose. Be to, mūsų organizmas ir pats gamina šį fermentą – už tai atsakingos kepenys.

Q10 yra stiprus antioksidantas, lėtinantis senėjimo procesus ir teigiamai veikiantis kraujotakos sistemą. Per dieną reiktų suvartoti nuo 30 iki 100 mg šio elemento.

Vitaminas D. Mūsų organizmas jį išskiria veikiant saulės spinduliams. Tačiau šį vitaminą mes galime pasisavinti ir iš maisto, tarkim, pieno arba kepenų. Be to, jis svarbus įsisavinant kalcį. Vitaminas D taip pat yra atsakingas už stiprius žmogaus kaulus.

Liuteinas. Šį medžiagą padeda žmogaus regėjimui. Jo gausu žalumynuose, vaisiuose, kukurūzuose ir kiaušinio tryniuose. Tai antioksidantas, kovojantis su laisvaisiais radikalais akyse, todėl palaiko mūsų gerą regėjimą. Liuteinas naudingas ir odai, saugo ją nuo saulės spindulių.

Vitaminas E. Vienas iš grožio vitaminų, kurį rasite daržovėse, rugiuose, žalumynuose. Šiame vitamine yra natūralūs įvairūs antioksidantai, o pats efektyviausias iš jų – α-tokoferolis. Jis saugo mūsų ląsteles ir medžiagas nuo laisvųjų radikalų.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min