15min skaitytojai rekomenduoja: įdomiausi 2019 m. kelionių atradimai

Už lango – nei sniego, nei saulės. Šventės praėjo. Atrodo, kad ir džiugesys. Bet nuo pilkos rutinos gali gelbėti bent mintys apie keliones – planuojamas ar praėjusiais metais palikusias ryškiausius įspūdžius. Apie pastarąsias ir paklausėme 15min skaitytojų, o šie pasidalijo prisiminimais, kokios vietos praėjusiais metais tapo jų įdomiausia kelione.
Kotoras, Juodkalnija
Kotoras, Juodkalnija / 123rf.com nuotr.
Temos: 2 Kelionės Atostogos

„Pasaulio kišenėje“ feisbuke skaitytojų paklausėme – kas buvo didžiausias jūsų 2019 m. kelionių atradimas? O vienam laimingajam įteikėme Rhys Bowen romaną „Toskanos vaikas“.

Štai kokių įdomiausių atsakymų sulaukta:

Stebinantys Balkanai

Balkanų šalys nėra pati populiariausia lietuvių keliautojų kryptis. Vis dar gajūs stereotipai, o ir tiesioginiai skrydžiai būna tik į kelis kurortus ir tik vasaros metu. Tačiau palaipsniui vis daugiau keliautojų neria į šį išskirtinį regioną ir atranda ten puikių dalykų – fantastišką gamtą, malonius žmones ir nesikandžiojančias kainas.

„Didžiausias atradimas – RUMUNIJA. Nors išvykome prisiklausę stereotipų, jog ten vien čigonai ir vagys, tačiau pažinome nuostabią šalį, draugiškus ir paslaugius žmones.

123rf.com nuotr./Rumunija

Aplankėme pasakiško grožio miestus ir miestelius, pabuvome kalnuose ir prie nuostabaus mėlynumo Juodosios jūros. Tai fantastiška šalis, apipinta legendomis. Norėčiau ten sugrįžti ir dar kartą“, – didžiausiu metų atradimu dalijosi Alina Zunkienė.

Viktorijai Donauskaitei didžiausią įspūdį paliko JUODKALNIJOS KALNAI. Jeigu trauksite į juos, keliautojas Justinas Bartusevičius 15min yra pasidalijęs patarimu – kalbama, kad kelias iš Juodkalnijos į Bosniją ir Hercegoviną yra gražiausiais pasaulyje.

123RF.com nuotr./Juodkalnija

Jis rašė, kad „kelias per Juodkalniją link Bosnijos ir Hercogovinos yra toks, kad norisi stoti kas minutę ir fotografuoti viską iš eilės: kalnai, uolos, salos, skardžiai, prarajos – tai yra kažkas įspūdingo. Akis mato tai, kas tikriausiai būna tik pasakose.“

Ir, žinoma, lankantis Juodkalnijoje verta užsukti į vienu gražiausių Europos miestelių vadinamą Kotorą.

123rf.com nuotr./Jaukumu kvepiantis Kotoras

Jo senamiestis įtrauktas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą ir yra vienas geriausiai išlikusių viduramžių miestų Adrijos regione. Ir skirkite pora valandų žygiui. „Kopėčios“ – tai status zigzaginis takas, prasidedantis 940 metrų aukštyje ir suteikiantis progą pamatyti neįtikėtino grožio Kotoro įlanką.

Juodkalnijos kaimynė BOSNIJA IR HERCOGOVINA praėjusiais metais taip pat sužavėjo 15min skaitytojus. Rolanda Blinovaitė dalijosi, kad ši šalis buvo vienas iš didžiausių jos atradimų kelionėse. „Prie pat dažnai turistų lankomų šalių, tačiau aplenkiama. Tačiau labai įdomi kultūra, istorija, gamta“, – rašė ji.

123rf.com nuotr./Mostaras

Po Bosniją ir Hercogoviną patogiausia keliauti savu transportu, tačiau galima sėsti į traukinį – bent vienam maršrutui. Sakoma, kad kelionei traukiniu iš Sarajevo į Mostarą konkurencijos Rytų Europoje nėra. Traukinys keleivius veža pro ledynų ežerus, kaimus, viadukus, tiltus, galima gėrėtis mėlynu Neretvos upės vandeniu. O kelionės tikslas – neįsivaizduojamai žavus Mostaro.

Beje, Bosnija ir Hercogovina atrodo žemyninė šalis, bet iš tiesų ji turi priėjimą prie jūros – jos 12 km ilgio pajūris yra įsispraudęs į Kroatijos teritoriją. Tam, kad suprastumėme, kaip tai nutiko, reikia grįžti kelis šimtmečius atgal – visą istoriją galite paskaityti čia.

Žavingi Italijos miesteliai

Italija keliautojams niekad nepabosta. O ir kaip galėtų? Nuo gyvybingų miestų, kupinų istorijos ir kultūros paminklų, iki jaukių ant kalvų įsitaisiusių kaimelių ar svaiginančiai aštrių Dolomitinių Alpių. 15min skaitytojai vienas po kito vardijo juos nustebinusias vietas šioje šalyje, kurios tapo ir visų metų atradimais.

„Šios vasaros atradimas – baltas ir nuostabiai jaukus Italijos miestelis VIESTĖ. Važiavom labai daug nesitikėdami, bet jau svajojame, kaip kitą vasarą ten grįžtame“, – rašė Ineta Anusevičienė.

123rf.com nuotr./Gargano nacionalinis parkas

Apulijos regione esantis Viestės miestelis labiausiai traukia savo fantastiško grožio Adrijos jūros pakrante. Gargano nacionalinis parkas išsiskiria įspūdingomis iš jūros išnyrančiomis baltomis uolomis, o virš jų įsikūręs jaukus ir žavingas miestukas.

„Labai nustebino RIMINIS. Nuostabi jūra, smėlis – kaip Lietuvoje. Puikus poilsis su vaikais nekvaršinant sau galvos dėl maisto ir pramogų ieškojimo“, – dalijosi Rasa Ulinauskienė.

123rf.com nuotr./Išskirtinės kokybės Riminio paplūdimiai

Jau ne vienerius metus šį Italijos kurortą lengva pasiekti iš Lietuvos – į jį skraidina pigios oro linijos. Ant Adrijos jūros kranto įsikūręs Riminis poilsiautojus traukia nuostabiai prižiūrėtais, tarsi iš senovinių kino filmų išnirusiais paplūdimiais ir Senovės Romos architektūrą išsaugojusiu senamiesčiu.

Šis kurortas dažniausiai privilioja romantikos mėgėjus ir šeimas su vaikais – platūs smėlio paplūdimiai ir lėtai gilėjanti jūra leis pajūryje pramogauti visiems.

„Mažas, jaukus Italijos Toskanos miestelis – PJENCA (it. Pienza) – buvo kelionės atradimas. Vietą, į kurią norisi dar sugrįžti. Siauros, gėlėmis apsodintos gatvelės, nuostabūs vaizdai į Toskanos laukus“, – dalijosi Rūta Tvarijonaitė.

123rf.com nuotr./Pienza

Čia ne tik pats žavingas miestelis, bet ir visas aplink jį esantis slėnis Val d'Orča įtraukti į UNESCO paveldo sąrašus. Pjenca vadinamas idealiu Renesanso miestu – jis ir buvo sukurtas su tokia mintimi. Anksčiau čia buvo Korsinjano kaimas, o jame XV a. gimė Renesanso humanistas Enea Silvio Piccolomini, vėliau tapęs popiežiumi Pijumi II. Jis turėjo pakankamai pinigų ir įtakos, kad kuklų gimtąjį miestelį perstatytų į, jo įsivaizdavimu, utopinį miestą, pabrėžiant klasikinių laikų filosofijos principus ir Italijos Renesansą.

Dar viena sužavėjusi vieta Toskanoje – SATURNIJOS VERSMĖS, kurią išskyrė Nijolė Bielskienė.

123rf.com nuotr./Terme di Saturnia, Italija

Šios versmės – lyg SPA po atviru dangumi. Geoterminis šaltinis čia suformavo kaskadas su ežerėliais. Ši vieta – ne tik graži, bet ir gydanti, nes versmių vanduo yra kupinas karbonatų ir sulfatų.

MATERA, 2019 metų kultūros sostinė Italijoje. Jos įspūdingas senamiestis Sassi di Matera paliko didelį ir stiprų įspūdį“, – savo atradimu dalijosi Rasa KP.

Be galo įdomi ne tik Materos architektūra, bet ir istorija. Prieš pusę amžiaus Italijos miestelis Matera turėjo nešlovingą įvaizdį. Nelabai kam rūpėjo barokiniai jo pastatai ar bažnyčios urvuose – miestas buvo žinomas kone vien tik dėl itin didelio skurdo.

Tačiau pastaraisiais metais viskas apsivertė. Matera praėjusiais metasi buvo tapusi viena iš Europos kultūros sostinių, ir šio miesto žavesys tarsi atrastas iš naujo. Anksčiau apgyvendinti kalkakmenio urvai virto kultūrinių renginių vietomis, o mistinė miesto atmosfera ir išskirtinis vaizdas yra priviliojęs ir kino filmų kūrėjus.

Dar daugiau atradimų Italijoje – specialiame 15min skaitytojų patarimų rinkinyje: Gražiausios Italijos vietos, kuriose atostogos bus lyg iš filmo

Artimos neatrastos vietos

Apie tai, kiek be galo įdomių vietų yra vien kaimynėse Latvijoje ir Lenkijoje, vargu ar reikia sakyti. Latvijoje galite kopti į švyturius ar žavėtis bene gražiausio šalies miestelio jaukumu. Arba galite vykti į LYGATNĘ, kuri tapo vienu iš Rolandos Blinovaitės atradimų.

Latvia.travel nuotr./Lygatnės sovietų bunkeris

„Labai tinkamas poilsiui – yra tiek istorijos, tiek gamtos pažinimui tinkamų veiklų“, – apie jį rašė Rolanda.

Viename gražiausių Latvijos gamtos kampelių – Gaujos Nacionaliniame parke – esantis kaimelis nedidelis, bet galintis pasigirti lankytinų vietų įdomumu. Čia daugiau nei 200 metų veikia popieriaus fabrikas, šalia yra Lustūžio ola, o netoliese galima aplankyti ir kadaise slaptą sovietų bunkerį.

Lenkija taip pat gali pasiūlyti be galo daug – nuo smėlėtų paplūdimių iki kvapą gniaužiančių kalnų, nuo požemių iki architektūros šedevrų.

Danguole P-ienė siūlo neaplenkti ir atgimstančio Lenkijos miesto LODZĖS, į kurį ji vyko dėl grupės „Twenty One Pilots“ koncerto. „Mūsų trumpa, bet pilna įspūdžių kelionė prabėgo akimirksniu, liko prisiminimų ir teigiamų emocijų jūra“, – rašė ji.

123rf.com nuotr./Lodzė

Lodzės į gražiausiųjų Lenkijos miestų sąrašą neįtraukia net patys lenkai. Anksčiau tekstilės pramonės sostine buvęs miestas po nacių atnešto karo buvo likęs nykus ir varganas. Čia buvo įkurtas ir vienas didžiausių getų pasaulyje. Lodzėje lankęsis 15min autorius Vaidas Mikaitis rašė, kad ji bus puikus muziejinis miestas po atviru dangumi, besidomintiems žydų palikimu, kuris yra matomas visur.

Miestas turėtų patraukti ir industrinio turizmo gerbėjus – Lodzėje gausu apleistų pramoninių pastatų, o kai kurie jų yra puikiai panaudojami ir dabartiniame gyvenime. Daugiau Lodzę skaitykite čia: Nuvykęs į didžiausią Lenkijos „skylę“ lietuvis rado nepelnytai nuvertintą miestą

Nuo Europos iki Afrikos

SAN MARINAS, – išskyrė Julija Juni. – Nors ir mažytė šalis, bet įspūdį paliko didžiulį: senovinės pilys, aukštis ir atsiveriantis vaizdai, jaukios viduramžių sutvarkytos gatvelės, malonūs žmonės ir patrauklios kainos.“

123rf.com nuotr./San Marinas

MENORKOS SALA, – patarė Enrika Enrika. – Mažytė salytė, nuostabaus grožio, labai rami, mažai žmonių. Beveik kaip rojus.“

Shutterstock.com nuotr./Menorka

ŠAMPANĖS REGIONAS PRANCŪZIJOJE, – išskyrė Laimutė Stu. – Nuostabūs vynuogynai, gražūs miesteliai.“

123rf.com nuotr./Šampanės regionas

MADAGASKARAS buvo Vilmos Šlekytės atradimas: „Nuo smailiųjų kalnų, kažkada buvusių jūros dugne, iki meiliųjų lemūrų ir šimtamečių baobabų. Ir šalia esanti mažytė salytė ile aux Nattes, kurią per pusė dienos neskubėdamas gali apeiti pėsčiomis. Jokio transporto, jokio skubėjimo.“

123rf.com nuotr./Madagaskaras

Iš naujo atraskite... Vilnių

Ieškant naujų kelionių potyrių nebūtina net išvykti iš šalies. Kartais nebūtina net palikti savo miesto. Štai Dovilė Šileikytė dalijosi, kad didžiausiu jos atradimu visgi tapo gimtasis miestas VILNIUS.

15min skaitytojo nuotr./Užupio Respublikos pasienio stulpo demarkavimas

„Žinojau, kad yra tokie Milošo laiptai, Ivanauskaitės katinas, bet šiemet pagaliau juos pamačiau gyvai, pradėjau daugiau vaikščioti po nematytas senamiesčio gatves (pvz. Stiklių) ir kiemus, Užupį, pradėjau domėtis, kur kokios įdomesnės skulptūros, netyčia pamačiau vieną „Skazki starogo Vilniusa“ pasakojimą ant stulpo (knygas esu perskaičiusi), tada kitų pradėjau ieškoti tyčia. Dabar turiu visą sąrašą Vilniaus vietų (skulptūrų, rajonų, dvikalbių lentelių, kapinių), kurias noriu aplankyti.

Seniau atrodė, kad gi viskas „vietoj“, spėsiu bet kada, naudojausi įvairiomis nuolaidomis jaunimui keliaudama po užsienius, o dabar, pamačiusi nusitrynusius užrašus ant Milošo laiptų, nebežydinčius Neries „Meilės krantus“, dingusį „Anoniminį sūpynių fondą“, suprantu, kad viskas greitai keičiasi ir reikia eit ir žiūrėt, fotografuot“, – ir kitus savo miestus atrasti ragino ji.