Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Organizmą valančiosios dietos: kam jos reikalingos?

Moteris gamina sveiką maistą
Fotolia nuotr. / Moteris gamina sveiką maistą
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Gaila, kad šiuolaikinis maistas prifarširuotas cheminių formulių, antai, kaip daugybės konservantų, dažiklių, skonio ir kvapo stipriklių. Štai čia prasideda didžiausia kova su savimi – valgyti ar nevalgyti? Atrodo skaniai ir net burnoje tirpsta, tačiau po tokio maisto dažniausiai jaučiamės, švelniai, tariant apsunkę.

O greitieji patiekalai, įvairūs pusgaminiai, patekę į mūsų žarnyną, kaip reikiant jį užteršia ir pradeda pūti. Iš čia ir nemalonus burnos kvapas, paraudusi, išberta oda, nuovargis ir nuotaikos stygius. Pridėkime anstvorį, kuris mums „dovanoja“ visą puokštę ligų, padidėjusį kraujospūdį, cholesterolio kiekį, skaudančius sąnarius, širdies ir kraujagyslių sistemos ligas... Toksinai ir šlakai mūsų organizme dirba juodą darbą, todėl išsivaduoti iš jų reikia ne rytoj, o tuoj pat!

Organizmo iškrovos tipai

  • Vakarienės atsisakymas. Pabandykite gultis tuščiu skrandžiu. Mes garantuojame, kad eidamos miegoti jausitės puikiai. Skrandis naktį galės pailsėti, o ne virškinti riebų kotletą. Ryte jausitės lengvesnės, geresnės nuotaikos, tačiau tam, kad pasiektumėte rezultato, vien tik vienos dienos negana...
  • Iškrovos dienos. iškrovos dienos skirtos ne svoriui mesti. Jų rekomenduojama laikytis ne dažniau kaip 1–2 kartus per savaitę. Jei turite kokių sveikatos problemų, geriausia prieš tai pasitarti su specialistu. Siūlome išbandyti štai šiuos variantus.

Daržovių iškrovos diena

Iš 1,5–2 kg šviežių daržovių (morkų, agurkų, kopūstų, burokėlių, žalumynų, aguročių) paruoškite salotas su šlakeliu saulėgrąžų ar alyvuogių aliejaus ir valgykite visą dieną. Gerkite daug šviežiomis citrinų sultimis pagardinto šilto vandens. Per dieną turėtumėte gauti ne daugiau kaip 700 kcal.

Vaisių iškrovos diena

1,5–2 kg šviežių vaisių (obuolių, apelsinų, uogų, slyvų, persikų ir kt.) padalykite į 5–6 dalis ir skanaukite visą dieną. Kaloringumas priklauso nuo pasirinktų vaisių, todėl venkite tokių, kaip bananai, ar labai saldžių, tarkime, vynuogių. Gerkite daug vandens.

Rūgščių pieno produktų iškrovos diena

1 variantas: 1,5–2 l lieso kefyro padalykite į 6–8 porcijas ir gerkite visą dieną. Kaloringumas – 450–500 kcal.

2 variantas: 1,5–2 l rūgpienio padalykite į 6–8 porcijas ir gerkite visą dieną. Kaloringumas – 450–500 kcal.

3 variantas: Sumaišykite 500 g liesos varškės ir 200 g mėgstamų džiovintų vaisių, padalykite į 5–6 dalis ir gardžiuokitės šiuo maistu visą dieną. Kaloringumas – maždaug nuo 1 000 iki 1 500 kcal (priklauso nuo pasirinktų džiovintų vaisių). Nepamirškite vartoti kuo daugiau skysčių.

  • Valomosios dietos. Jų galite laikytis kartą per mėnesį, tačiau prisiminkite, kad jos, kaip ir iškrovos dienos, skirtos tik palaikyti esamą svorį ir atsikratyti šlakų, toksinų bei kitų medžiagų, kurios nuodija organizmą.

Kokių taisyklių laikytis tokios dietos metu?

  • Gerkite kuo daugiau vandens – taip užterštas organizmas švarinsis ir valysis.
  • Valgykite savo pačių pagamintą maistą, kuo daugiau vaisių, daržovių, virto, troškinto maisto. Venkite kepto riebaluose, skrudinto, gruzdinto, rafinuoto maisto ir kitų perdirbtų produktų.
  • Pabandykite nevartoti nei druskos, nei cukraus. Šios dvi „baltosios mirtys“ sulaiko skysčius organizme ir jį nuodija. Patartina ir kavą pakeisti vandeniu su citrina ar žolelių arbata. 
  • Kai baigsite laikytis valomosios dietos, neskubėkite sugrįžti prie įprastinės mitybos. Verčiau įsiklausykite, ko iš tikrųjų nori jūsų organizmas, kaip jis reaguoja  į vieną ar kitą maisto produktą.

 Daugiau informacijos apie vieną garsiausių valomųjų dietų ir valgiaraščio pavyzdį rasite straipsnyje „Dietos, kurias sukūrė prancūzai“.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie MAISTO rubriką