Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Iš Venecijos grįžęs aktorius Darius Meškauskas: „Norisi turėti kur vaidinti ir čia, Lietuvoje“

Aktorius Darius Meškauskas kartu su visa Oskaro Koršunovo „Hamleto“ trupe sugrįžo po sėkmingų gastrolių prestižinėje Venecijos bienalėje. Prisėdus jaukiai pasikalbėti apie prabėgusią bienalę, pokalbis kiek netikėtai pasidalino į dvi dalis, kurių vieną, paties Dariaus žodžiais, būtų galima įvardyti kaip neapsakomą malonumą po gastrolių sugrįžti namo, o kitą – kaip neapsakomai absurdišką situaciją, kuomet teatras neturi vaidybos aikštelės savo mieste, Vilniuje.

OKT nuotr./Darius Meškauskas ir Oskaras Koršunovas

OKT nuotr./Darius Meškauskas ir Oskaras Koršunovas

Gastroliuojant Kinijoje buvo dar sunkiau – ten susidūrėme su vietos meistrų gamintomis dekoracijomis. Jos buvo tokios lengvos ir netvirtos, lyg pagamintos tik tam vienam kartui. Atrodė, kad viskas tuoj apvirs. Tad Venecijos atvejis – dar ne pats sudėtingiausias, kokį teko sutikti.

Valdžios kalbos apie kultūrą kaip prioritetą lieka tik kalbomis. Tai varo į neviltį.

– Hamletas – tikrai sudėtingas vaidmuo, reikalaujantis didelio pasiruošimo. Gastrolėse viskas būna nauja – tiek erdvė, tiek publika. Nesusiduriate su situacija, kuomet prieš spektaklį viduje viskas tiesiog dega? Bėgate nuo to ar kažkaip suvirškinate?

– Labiausiai trikdo tai, kad būname ilgą laiką nevaidinę „Hamleto“. Prieš bienalę paskutinį kartą vaidinome, rodos, vasario mėnesį. Tiesiog neturime salės, kurioje galėtume vaidinti. Apskritai, nėra teatrinių aikštelių. Žinoma, per dažnai vaidinti irgi nereikia, nes spektaklis sunkus, tačiau bent kartą per mėnesį reikėtų. Juo labiau kad visada surenkame pilną salę.

Valdžios kalbos apie kultūrą kaip prioritetą lieka tik kalbomis. Tai varo į neviltį. Rodyti tikrai yra ką, tačiau patenkame į tam tikrą erdvių badą. Vilniuje esančių salių nuomos kainos yra neadekvačios. Pats laikas būtų pagalvoti tiems, nuo kurių tai priklauso.

Kliudo tai, kad negali būti geros formos. Spektaklis juk ne filmas, kurį vieną kartą nufilmavus gali rodyti kiek tik nori – teatre kiekvieną kartą gyvai ir vėl iš naujo. Privalai nuolatos būti tiek fiziškai, tiek psichologiškai pasiruošęs. Norint tai pasiekti reikia vaidinti.

– Vakarop ateinate į teatrą, lipate į sceną, vaidinate, publika ploja, grįžtate į užkulisius, tarkime – Goldonio teatre Venecijoje, ir kas tada? Kaip finalinėje „Hamleto“ scenoje sako Fortinbrasas, toliau – tyla?

– Ne, tylos nebūna. Po spektaklio jaučiu malonų nuovargį, ypač kai matau, kad mus suprato. Taip, būnu labai pavargęs, tačiau tas nuovargis malonus. „Gerai padirbėjome, mums pavyko. Aišku, galėjo būti tas ar anas geriau“, – tokios mintys sklando galvoje. Kai pavyksta sukelti žiūrovams emocijas ir priversti jų akis blizgėti, nepaisant jokių kalbos barjerų, tuomet supranti, jog esi teisingame kelyje.

– Ar tokios gastrolės gelbsti aktorių nuo tam tikro užsisėdėjimo?

– Taip, gelbsti. Gastrolės padeda įgauti pasitikėjimo savimi. Tai mažina žiūrovų baimę. Ko galima bijoti po Venecijos bienalės, Romos Argentina teatro, Oslo nacionalinio teatro ar Teatro olimpiados? Koks iššūkis dar gali būti?

Dingsta nereikalinga įtampa. Įtampą, atsirandančią dėl slegiančios baimės, keičia susikoncentravimas į tai, ką šiandien turi padaryti. Publikos reakcija įkvepia ir nuo to būna lengviau scenoje. Jie tave neša, esi užsėdęs ant žiūrovų energijos kaip ant bangos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius