Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Dieta – nelogiškas bandymas spręsti antsvorio problemą

Kelis mėnesius atkakliai laikęsi dietos ir numetę šiek tiek svorio daugelis žmonių vėliau vėl grįžta prie senųjų mitybos įpročių, kai kemšama viskas iš eilės.
Istockphoto nuotr. / Kelis mėnesius atkakliai laikęsi dietos ir numetę šiek tiek svorio daugelis žmonių vėliau vėl grįžta prie senųjų mitybos įpročių, kai kemšama viskas iš eilės.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Kiekvieną pavasarį istorija kartojasi: vos atšyla orai ir galima nusimesti sunkius paltus, ir vyrai, ir moterys susirūpina savo figūra. Tad kiekvieną pavasarį atsiranda ir naujų dietų: vienos primygtinai ragina pamiršti angliavandenius, kitos – išbraukti iš meniu riebalus, trečios – išvis mesti valgyti.

Visgi, svarbiausias principas, kurį turėtų įsidėmėti visi, susirūpinę savo figūra ir gera savijauta – sveikai maitintis reikia nuolat, o ne tam tikrais etapais, vėliau vėl grįžtant prie senųjų įpročių.

– Dietų kūrėjai tikina, kad pakanka liautis valgius vienus ar kitus produktus, ir labai greitai bus galima džiaugtis liekna talija, tuo tarpu jūs teigiate, kad dietos nesuderinamos su sveika mityba. Kuo tai grindžiate?, – paklausėme Žvėryno natūralios medicinos centro vadovės gydytojos Jelenos Tulčinos.

– Pristatant kone visas dietas kalbama apie tam tikrą periodą, kuriam pasibaigus bus vėl galima kimšti be saiko. Arba bent jau jų besilaikantys nori taip tikėti. Tačiau valgymo kultūra turi būti gyvenimo būdo dalis. 80 proc. suvalgomo maisto turi būti augalinės kilmės. Kitus 20 proc. privalo sudaryti baltymai ir riebalai.

Dieta – nelogiškas mėginimas spręsti nutukimo problemą. Ir pirmiausia dėl to, kad ji numato labai laikinus apribojimus, po kurių galima grįžti prie ankstesnių nuodėmių. O juk, pavyzdžiui, egzistuoja slapta alergija maisto produktams.

Taigi esmė – išlaikyti minėtąją 80 ir 20 proc. proporciją ir rinktis būtent jums tinkamus produktus, kurie neprovokuos alergijos. Tada lieknėti seksis be jokių drastiškų dietų, žadančių, jog per tris dienas galima atsikratyti svorio, kuris kauptas trejus metus, o paskui vėl galėsite apsiryti.

– Ką pasakytumėte apie stebuklingus maisto papildus, žadančius, jog juos vartojant bus galima valgyti viską ir lieknėti arba apetitas dings ir valgyti nesinorės?

– Tokios priemonės žada stebuklą, tačiau nėra preparato, kurį vartosi, kimši ką panorėjęs ir vis tiek lieknėsi. Nėra stebuklų, kuriais viliojami tinginiai. Nesu papildų priešininkė, tačiau reikia išsiaiškinti, ko organizmui iš tiesų trūksta ir ar jis toleruos būtent tą medžiagą. Net geriausi vitaminai ar papildai gali būti vartojami be prasmės ir efekto.

– Kad ir kokios įvairios būtų dietos, kai kurie reikalavimai nesikeičia: produktų derinimas, skysčių vartojimas, nevalgymas po 18 ar 19 valandos. O gal šie postulatai jau paseno?

– Yra įvairių nuomonių, tačiau mano, kaip gydytojos, logikai, produktų derinimas yra priimtinas. Principas paprastas: angliavandeniai nevartojami su baltymais (kruopų, košių, bulvių, duonos nemaišome su mėsa). Daržovės dera prie visko, o vaisiai – atskiras patiekalas, juos geriausiai valgyti pusę valandos prieš valgį, būtent tiek laiko pakanka jiems suvirškinti.

Vėliausiai iki devynioliktos valandos valgymą reikia baigti. Nes per dieną organizmas pavargsta nuo maisto, imuninė sistema – taip pat. Jei jaučiatės labai alkanas, suvalgykite kokį vaisių. Per kelias savaites tvarkingos mitybos susiformuos nauji įpročiai ir alkis nebekamuos.

Dėl skysčių – 2 litrai vandens per dieną – fiziologinis poreikis. Gėrimas taip pat turi savo tvarką: 10-15 minučių prieš valgį, praėjus pusvalandžiui – jei valgėte vaisių, po 1,5  valandos – jei kruopų ar pan. Po mėsos gerti galima ne anksčiau kaip praėjus 2 valandoms. Labai svarbu gerai kramtyti, kad išsiskirtų pakankamai seilių, nes virškinimas prasideda dar burnoje ir būtent čia pradeda virškintis angliavandeniai, o baltymai tik susmulkinami, jie virškinami skrandyje.

Badavimas leidžia imuninei sistemai pailsėti, o organizmui atsikratyti maisto atliekų. 1-3 bado dienoms galima ryžtis be specialisto priežiūros, pakanka gerti skysčių ir atlikti žarnyno valymą. Iškrovos dienoms, kurių metu valgomas tik vienas produktas, nepritariu: organizmui kenkia monotonija, be to, nuolat besikartojantis, net ir geriausiai tinkamas produktas gali sukelti alergiją.

– O kaip sportas? Ar be jo galima sulieknėti? Kaip vertinate masažus, kūno įvyniojimus, kitas procedūras?

Suderinus mitybą, sulieknėti galima ir be sporto. Tačiau jis padeda stangrinti ir modeliuoti kūną, priversti, kad organizme išsiskirtų kalcis – tada nereikės jokių papildų ar stebuklingų maisto produktų. Bet jei lieknėsi tik sportuodamas, nesutvarkęs mitybos, nieko gero nebus. Varinėsi po organizmą užterštą limfą ir tiek. Masažai, kūno įvyniojimai, limfodrenažas – tik malonumas ir kūno formų modeliavimas. Be mitybos korekcijos sulieknėti nepavyks. 

– Ar realu atsikratyti antsvorio visam gyvenimui?

– Realu. Jei tik žmogus suvoks, kad jis gyvena ne tam, kad valgytų. Negalima perpildyti automobilio degalų bako, lygiai taip pat negalima perkimšti virškinamojo trakto maistu. Jo reikia tiek, kad patenkintum energijos poreikį – nei daugiau, nei mažiau. 300 gramų – maždaug tiek, kiek telpa rieškučiose, – vienos porcijos norma.

Priešingu atveju organizmas, užuot palaikęs gyvybines jėgas, pats jas eikvos virškinimui. Jausitės ne tik apsnūdęs, bet ir apsunkęs, stipriai plaks širdis. Dėl organizmo užterštumo, virškinant netinkamą maistą, susilaiko vanduo, kad tirpintų tuos toksinus, ir svoris auga vėl.

Pavadinimas

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min