Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kokia mityba gali padėti įveikti stresą?

Obuoliai
Shutterstock nuotr. / Obuoliai
Šaltinis: 15min
0
A A

Spartus tempas, įtampa darbe – jaučiatės it nervų kamuoliukas, kuriam niekas nemiela? Kaip apsiginti nuo streso, susigrąžinti gyvenimo džiaugsmą ir gerą nuotaiką, pataria Vilniaus dietologijos centro gydytoja dietologė Eglė Kliukaitė.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Mokslininkai yra apskaičiavę, kad ilgai trunkantis stresas sutrumpina gyvenimą net ketveriais metais, o patirtas stiprus stresas pagal daromą žalą organizmui prilygsta vienai surūkytai cigaretei! Todėl labai svarbu su maistu gauti pakankamai mineralų, vitaminų ir angliavandenių, kurie padeda kovoti ne tik su stresu, bet ir stiprina organizmo atsparumą.

Kai trūksta tam tikrų maisto medžiagų, ypač folio rūgšties, magnio, B grupės vitaminų, kovoti su įtampa tampa dar sunkiau. Ypač jei nuolat laikotės nesubalansuotos dietos, valgote nevisavertį maistą (greitąjį, pusfabrikačius) ir mažai vaisių bei daržovių.

Gydytoja dietologė Eglė Kliukaitė.
Gydytoja dietologė Eglė Kliukaitė.

Taigi, jei nenorite, kad apniktų rudens slogutis, nuovargis bei apatija, reikia gauti pakankamai angliavandenių.

O geriausias jų šaltinis – vaisiai, daržovės ir grūdai, kurie turėtų vyrauti jūsų valgiaraštyje.

Be to, valgydami rudens derliaus gėrybes, sukaupsite reikalingų vitaminų, mineralų ir antioksidantų, stiprinančių organizmo atsparumą.

Rinkdamiesi Europos Sąjungoje užaugintus vaisius ir daržoves būsite tikri dėl jų kokybės ir saugumo, - Europos Sąjungoje vaisiai ir daržovės turi būti auginami, gabenami ir parduodami pagal griežtus reikalavimus, patvirtintus įvairiuose reglamentuose.

Šie reglamentai rengiami vadovaujantis mokslinėmis išvadomis, – Europos Komisija nuolat konsultuojasi su Europos maisto saugos tarnyba, kurioje dirba mokslininkai iš visos Europos.

Per dieną patariama suvalgyti 5 porcijas vaisių ir daržovių, o tai sudaro apie 400-600 gramų.

Folio rūgštis – geros nuotaikos šaltinis

Gera nuotaika yra puikios savijautos barometras. Tie žmonės, kurių organizme gaminasi pakankamai laimės hormonų serotonino ir endorfinų, visada švyti, būna geros nuotaikos ir optimistiškai nusiteikę. Kur slypi paslaptis?

Geriausias natūralus folio rūgšties šaltinis – tamsios spalvos daržovės ir salotos

Jie valgo produktų, kuriuose gausu folio rūgšties, be kurios nesigamintų geros nuotaikos hormonų.

Vienas jų – serotoninas, kuris slopina įtampą, ramina ir garantuoja gerą miegą. Antrasis – noradrenalinas, teikiantis laimės pojūtį ir didinantis mūsų aktyvumą, gebėjimą lengviau įveikti stresines situacijas.

Geriausias natūralus folio rūgšties šaltinis – tamsios spalvos daržovės ir salotos. Su maistu kasdien turime gauti apie 400 mikrogramų (µg) folio rūgšties.

Daugiausiai jos yra lęšiuose (433 µg/100 g), sojų pupelėse (370 µg/100 g), pupelėse (260 µg/100 g), špinatuose (194 µg/100 g), pankoliuose (100 µg/100 g), kopūstuose (85 µg/100 g), šparaguose (85 µg/100 g), žiediniuose kopūstuose (55 µg/100 g), salotose (50 µg/100 g) ir kt.

Magnis – įtampos priešas

Ar žinote, kad penkiolika minučių neigiamų emocijų atima pusę dienos magnio normos! Kai šio stinga, ima nervinti net smulkmenos, padidėja dirglumas, apninka vidinis nerimas.

Jeigu norite prabusti žvali ir kad visą dieną lydėtų gera nuotaika, pagelbės ne tik sportas, grynas oras (saulė skatina gamintis laimės hormonus), bet ir tam tikri produktai.

raudonos bei oranžinės spalvos vaisiai ir daržovės tonizuoja, kelia nuotaiką ir aktyvina organizmo funkcijas

Kasdien suvalgykite po kelis bananus ar kitus sezoninius ar džiovintus vaisius; tamsios spalvos, ypač ankštinių, daržovių; po saujelę riešutų, sėklų (saulėgrąžų, moliūgų, sezamų ir kt.).

Juose gausu energijos teikiančių sveikųjų angliavandenių, o ypač magnio, kuris stiprina nervų sistemą ir slopina įtampą. Puikus šio mineralo šaltinis – ir morkos, paprikos, porai, rūgštynės, burokėliai, avokadai.

Magnio paros norma – apie 350 mg. 100 g sojų pupelių yra net 248 mg magnio, tokiame pat kiekyje pupų – 130 mg, žirnių – 122 mg, špinatų – 60 mg, petražolių – 51 mg, bananų – 36 mg, aviečių – 30 mg, rūgštynių – 19 mg.

Dėmesio!

Jeigu nuolat niurzgate, esate viskuo nepatenkinti ir gyvenimą matote tarsi pro juodus akinius, į valgiaraštį taip pat įtraukite citrusinių vaisių. Mokslininkai teigia, kad vitaminas C mažina streso hormonų kiekį kraujyje.

Tad jei susinervinote, buvo sunki diena, pasmaguriaukite apelsinu, ananaso griežinėliu ar suvalgykite salotų su paprikomis – turi daug vitamino C.

Vitamino C paros norma – apie 60 mg. 100 g erškėtuogių yra net 1500 mg vitamino C, tokiame pat kiekyje juodųjų serbentų – 166 mg, paprikų – 144 mg, brokolių – 83 mg, žieminių svogūnų – 73 mg.

Be to, teigiama, kad raudonos bei oranžinės spalvos vaisiai ir daržovės tonizuoja, kelia nuotaiką ir aktyvina organizmo funkcijas. Jei nuolat patiriate stresą, dirbate įtemptą darbą, taip pat rinkitės ir žalios spalvos vaisius bei daržoves, nes ši spalva ramina ir atpalaiduoja.

Remtasi K. Oberbeil knyga „Vitaminų jėga“

 
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką